czwartek, 25 kwietnia 2013

Gołąbki bez zawijania

Odkąd zrobiłam pierwszy raz gołąbki bez zawijania, nie robię tradycyjnych. Te robi się bardzo szybko, a smakują równie dobrze jak zawijane w liście kapusty.
U mnie oczywiście z sosem pomidorowym.
Robiąc je pierwszy raz inspirowałam się przepisem Mirabelki , później już sama dopracowałam sobie przepis po swojemu.


Składniki:
  • 500 g mielonej wieprzowiny
  • 500 g kapusty 
  • 100 g ryżu
  • 2 cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • 3 łyżki kaszy manny
  • 1 łyżeczka czerwonej papryki
  • sól
  • świeżo zmielony pieprz
  • 1 słoiczek koncentratu pomidorowego
  • mąka do obtoczenia gołąbków
  • ok. 1,5 litra bulionu
  • olej do smażenia
Kapustę należy bardzo drobno poszatkować lub zetrzeć na tarce. Ja się w tym wypadku ratuję robotem kuchennym ( robi to dokładniej i szybciej ).
Ryż gotujemy w osolonej wodzie ( powinien być lekko twardy ).
Cebule obieramy, kroimy w kostkę i obsmażamy na oleju.
Do miski wkładamy mięso, kapustę, ostudzony ryż, połowę przesmażonej cebuli, wbijamy jajka, wsypujemy kaszę mannę, sól, pieprz, paprykę czerwoną. Całość dokładnie mieszamy ( najlepiej wyrobić dokładnie ręką ).
Z gotowej masy formujemy gołąbki, obtaczamy je w mące i smażymy na oleju z obu stron.
Obsmażone kotleciki przekładamy do dużego rondla lub głębokiej patelni, zalewamy je bulionem, dodajemy pozostałą cebulę, przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, koncentrat pomidorowy.
Dusimy pod przykryciem ok. 1,5 godziny. Pod koniec można zdjąć pokrywkę i w ten sposób zredukować ilość sosu.
Gotowe gołąbki podajemy z ziemniakami.



14 komentarzy:

  1. moje ulubione:) często goszczą na stole w moim domu:) pyszności:) twoje wyglądają rewelacyjnie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. właśnie się robią.... ciekawe jaki będzie efekt końcowy? :)

    OdpowiedzUsuń
  3. gołabki pyszne tylko ja zapiekłam w piekarniku czekam na domowników jak im beda smakowac.

    OdpowiedzUsuń
  4. pychota, tylko moje się trochę rozwalają może to wina młodej kapusty

    OdpowiedzUsuń
  5. całkiem dobre :) ale jednak pyszniejsze są tradycyjne.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam:) Wyszły świetnie. Zdecydowanie przechodzę na tę wersję:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też ostatnio je robiłam. Są pyszne i mało przy nich pracy :-)

      Usuń
  7. Właśnie robię gołąbki,już drugi raz jestem ciekawa czy też będą tak smakowały jak za pierwszym razem są świetne polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. zdjęcia tak apetyczne, ze slinka sama cieknie

    OdpowiedzUsuń
  9. bardzo podoba mi sie Twoj przepis! robilam dzisiaj na obiad i wyszly naprawde wspaniale, duzo latwiej sie je robi i smakuja tak samo jak tradycyjne golabki :) pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam,ja dodaje ryż surowy ,prosto z torebki i także sa świetne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  11. świetne robiłam na niedzielny obiad bardzo nam smakowały

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...