wtorek, 8 maja 2012

Afrodyta

Przepis dostał mój mąż z pracy. Sprawdziłam już kiedyś i ciasto było pyszne. Później robiłam je po raz drugi i lekko zmodyfikowałam przepis "po swojemu". Dodam jeszcze, że biszkopt dopiero na drugi dzień jest mięciutki (w pierwszym dniu jest lekko gumowaty i ciężko w niego wbić widelczyk, ale gdy nawilgnie to na drugi dzień jest pycha).



 Do przygotowania ciasta potrzebujemy:
  • 6 jajek
  • 1 szklanka cukru
  • 0,5 szklanki mąki pszennej
  • 0,5 szklanki mąki ziemniaczanej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia

Do przygotowania masy potrzebujemy:
  • 25 dag sera białego chudego
  • 3 łyżki cukru
  • 2 galaretki cytrynowe
  • 0,5 l śmietany kremówki
  • 1 śnieżka w proszku

Na wierzch ciasta potrzebujemy:
  • 1 słoik dżemu brzoskwiniowego
  • 10 dag wiórków kokosowych
  • 10 dag masła

 Przygotowanie:
Jajka miksujemy z cukrem na gładką masę, dodajemy stopniowo obie mąki zmieszane z proszkiem do pieczenia.
Wylewamy na blaszkę wysmarowaną margaryną i posypaną bułką tartą. Pieczemy ok. 30-35 minut w temperaturze 180 stopni. Po wystudzeniu biszkopt należy rozkroić na dwa placki.

Galaretki rozpuszczamy w pół litra gorącej wody. Studzimy.
Do miski wkładamy ser biały i cukier i rozbijamy mikserem. Następnie wlewamy zimną galaretkę. Miksujemy do dokładnego połączenia.
W osobnym naczyniu ubijamy śmietanę ze Śnieżką. Do ubitej śmietany wlewamy ser z galaretką, mieszamy mikserem, szybko wylewamy na jedną część biszkopta i przykrywamy drugą.

Na patelni roztapiamy masło, wsypujemy kokos i całość rumienimy na małym ogniu.
Górę ciasta smarujemy dżemem brzoskwiniowym, na to wykładamy zrumieniony kokos.

Smacznego.


2 komentarze:

  1. Ja tez robię takie ciasto ale u mnie nazywa się Wenus :) i zamiast twarogu 2 setki homogenizowane.Jest pyszne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spotkałam się też z taką nazwą.
      Jak zwał, tak zwał - ciacho pyszne :-)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...